kidssports
kidssport kidssport

سوالات متداول

به تیله خوش اومدین. در اینجا به سوال های رایجی که معمولا مامان و باباها براشون پیش میاد جواب میدیم و پیشنهاد میکنیم همشو یه نگاه بندازید. خیلی وقتتونو نمیگیره. باز اگه سوالی بود از این فرم میتونید ازمون بپرسید یا بهمون زنگ بزنید

بعد از اینکه توی سایت ثبت نام کردید شروع کنید به ایجاد پروفایل فرزندتون. وقتی که پروفایل رو ساختید اونجا لیست پلن های ورزشی براتون نمایش داده میشه (شبیه به چیزی که توی صفحه ی اصلی سایت هست) و میتونید تعداد جلسه ای که میخواید رو سفارش بدید و بعد از پرداخت هزینه ، شروع به انجام حرکات آموزشی کنید
بسته به اینکه شما چه پلنی رو خریداری کنید یه تعداد جلسه ی ورزشی به شما اختصاص پیدا میکنه. مثلا اگر از پکیج های ما خریداری کنید هر پکیج به شما 14 جلسه ی ورزشی رو میده که هر جلسه ی ورزشی هم 3 حرکت ورزشی به همراه یک حرکت بازآوری داخلش هست.
البته شما هیچ محدودیت زمانی برای انجام این حرکات ورزشی ندارید ولی اگر سعی کنید روی برنامه ریزی پیش برید حتما به نتیجه میرسید.
منظورمون از برنامه ریزی اینه که مثلا حداقل هفته ای 2-3 جلسه تمرین رو انجام بدید. یعنی هفته ای 3 تا پلن ورزشی رو با کوچولوتون تمرین کنید (مثلا روز های زوج)
همه بچه ها از سنین پایین می تونن یوگا کنن و از فواید یوگا بهرمند بشن ولی فراموش نشه که یوگای کودک در قالب بازی است و هیچ فشاری بر روی کودک نباید وارد بشه
یوگا برای کودکان نوعی از یوگای مدرن است که برای کودکان طراحی شده که شامل مواردی برای افزایش قدرت ، انعطاف پذیری و هماهنگی اونهاست. برنامه های ورزشی، سرگرم کننده هستن و میتونه شامل بازی های متناسب با سن کودک، صداهای حیوانات و نام های خلاقانه برای عکس های پوزیشن های ورزشی باشن.
یوگا برای کودکانی که نیازهای ویژه دارند فواید بدنی و فیزیکی داره و همچنین برروی موتور برنامه ریزیشان اثر میگذاره و همینطور از نظر رفتاری و شخصیتی هم بر ای آنها مفید هست
برای اطلاعات بیشتر اینجا رو مطالعه کنین
یوگا برای کودکان با نیازهای ویژه مزایای جسمی زیادی داره. تمرین منظم باعث تقویت استقامت عضلات و قدرت بدنی می شه چون در اغلب موارد از چندین عضله در بدن به طور همزمان استفاده می شه. همچنین به ایجاد انعطاف پذیری ، هماهنگی ، آگاهی بدن و تعادل کمک می کنه. تقریباً در هر حرکت یوگا نیاز به استفاده از عضلات هسته ی بدن وجود داره و در نتیجه باعث بهبود وضعیت بدن می شه. فواید یوگا برای کودکان به ویژه در مواردی که کودک از عضللات کمتری برخورداره کاملا قابل مشاهده است.
برای کودکان دارای نیازهای ویژه بسیار معمول است که زمان سختی را برای تنظیم سطح برانگیختگی خود داشته باشن، که اغلب منجر به نیاز به رفتار درمانی می شه. لازمه اش درک رفتارهای پرخاشگرانه یا بیش فعالی انها است. تکنیک های تنفسی که در حین انجام حرکتهای یوگا اجرا می شود ، نیاز به سکون و تمرکز دارن ، درنتیجه می تونن به کودکان در آگاهی بیشتر کمک کنن. اونها یاد خواهند گرفت که از ارتباط جسم و ذهن آگاه باشن. کودکان همچنین می آموزن که با چه چیزی احساس آرامش می کنن و این ممکن است خود تنظیمی را بهبود بخشد.
بسیاری از کودکان با نیازهای ویژه در ایجاد مهارت های حرکتی جدید مشکل دارند و حرکتهای یوگا شامل استفاده از بدن در چندین برنامه ی حرکتی و به روش های مختلف است. یوگا همچنین پر از تکرار حرکات است ، که این کلید اساسی برای رشد مهارت های جدید حرکتی است. هنگامی که کودکان این شانس را دارند که در سکانس های مختلف تمرین کنند و این شانس رو دارند که حرکتهایشان را خودشان انتخاب کنند قدرت تصویرسازی شان رشد می کند ، که این بخش مهمی از برنامه ریزی حرکتی است یعنی رسیدن به ایده های جدید است
• بالابردن قدرت و تون عضلانی ، انعطاف و احساس شعف
• بهبود تعادل و هماهنگی
• بهبود تنفس و هضم و گوارش
• بدنی ریلکس وذهنی آرام
• بهبود هماهنگی بین ذهن و جسم
• بالابردن تمرکز و کنترل بر روی خود
• کاهش احساسات منفی و اضطراب آور
• ارتقاء احساس لذت
• بالابردن اعتماد به نفس و احساس به خود
• فلج مغزی
• سندرم داون
• صرع
• ناتوانی های یادگیری
• میکروسفالی
• اضطراب
• طیف اوتیسم و اسپرگر
• ضربه مغزی
• بیش فعالی و کمبود توجه
منابع تحقیقاتی و مطالعاتی بر این باورن که یوگا از 5-6 ماهگی کودک قابل اجرا هست با کمک ولی یا مربی
بچه ها از بدو تولد برای رشد فاکتور جسمانی و ذهنیشان احتیاج به فعالیت بدنی دارند . ورزش هدفمند بدون قوانین و پر از فعالیت های سرگرم کننده بسیار توصیه می شود
ورزش هدفمند انجام می شه و دارای نظم و قوانینی هست که باید رعایت بشن ولی فعالیت بذنی به هر نوع فعالیت که منجر به تغییر فیزیولوژی بدن کودک بشه گفته می شه. مثل بازی توی زمین بازی پارک
با فراهم کردن شرایط مناسب و سرگرم کننده تا کودک مشتاق باشن به ورزش و البته توقع زیادی کودک نداشته باشن
حداقل هفته ای دو تا سه بار برنامه یوگا داشته باشه . این مدت می تونه شرایطی را فرآهم کنه که کودک بتونه از فواید یوگا بهره مند بشه.
به دلیل اینکه به شکل قابل توجهی هماهنگی عصب و عضله را به همراه می آورد، به افزایش انعطاف و احساس آرامش کودک کمک میکند. به کودک کوچکمون می آموزد که از بدن خودش آگاه بشه و ببینه که کشش و آرامش عضلانی چه حسی داره و این به کودک کمک میکنه تا در تمام طول عمرش رابطه خوبی با آمادگی جسمانی خودش داشته باشه
تحقیقات ثابت کرده که انجام تمرینات تنفسی، تمرکز و توجه را بهینه میکنه . به خاطر همین ، برخی از مدرسه ها تمرینات ذهن آگاهی را جز فعالیت هایشان گذاشته اند . تمرکز کردن بروی تنفسها یا توجه بر روی احساس کشش عضلانی در تمرینات یوگا به بچه ها یاد میده تا ذهنشان را متمرکز و ساکن نگه دارند و مانع از حواس پرتی و همچنین مانع از ورود و پرورش افکار منفی در ذهنشان میشه
رشد اجتماعی-عاطفی کودکان وابسته به محیط آموزشی هماهنگ است که یوگا چنین محیطی را فراهم میکند. قدیم ها آموزش های تربیت بدنی همیشه با احساس رقابت و استقلال همراه بود ولی امروزه کودکان از ورزشهای رقابتی دور شده اند وبیشتر به سمت فعالیتهای بدنی سرگرم کننده مثل یوگا ، رقص و آکروبات رفته اند
یوگا به کودک درانتقال احساسات دشوار کمک میکنه و بعلاوه استرس ناشی از اختلالات کودک را تا حد زیادی کم میکنه. یوگا برای کودکانی که دچار اختلال بیش فعالی و کمبود توجه هستن و یا احتیاج به مراقبتهای ویژه دارن، عالی است .کودکانی که مشکل استرس زیاد دارن، ناتوانی جسمی دارن و یا آنهایی که مشکل مدیریت خشم دارن از یوگا بسیار سود میبرن
تمام تمرینات یوگا و حرکات یوگا یه جورایی مرتبط با دنیای طبیعی است و به راحتی میشه توی داستان و قصه هایی که قدرت تصویر سازی کودک را بالا میبرد تمرینات یوگا را گنجاند و محیط کلاس را شاد و سرگرم کننده کرد . با تقلید از حیوانات و ادای حیوانات را در آوردن قدرت تصویر سازی کودک رشد میکنه و می تونه تصور کنه که جای مخلوقات دیگه بودن چه حسی داره، پس بهتر درکشون میکنه و در نهایت درک قشنگی از دنیای اطرافش بدست میآره. علاوه براین حرکات یوگا که به تقلید از حیوانات هست توجه و علاقه کودک رو جلب میکنه تا معنی واقعی هر حرکت را کشف کند
لازم نیست تا صبر کنید کودک بزرگ بشه تا بشه یوگا رو بهش معرفی کرد ، بلکه میشه از همون سنین پایین یوگا و حرکات یوگا را به شکل هایی که برای کودک جالب هست براش توضیح داد . باور نمی کنید که از وقتی کودک 12 هفته ش هست میشه باهاش یوگا کرد . یوگای کودک شامل کشش ، تاب خوردن و قل خوردن هست و بهشون کمک میکنه تا بهتر بخوابند ، کولیک کمتر بشود ، عضلات و ستون فقرات قوی تر بشن و در نهایت توازن میان اعضای بدنشان و همچنین هماهنگی عضله و عصب شان بهینه تر توسعه پیدا کنه